NACESTY.CZ: NA VÝVOJ DÁVÁME DVAKRÁT TOLIK CO ZA INZERCI

Loď Cargo již podruhé „vyplula“ vstříc novým zážitkům, tentokrát s cestovní agenturou NaCesty.cz, která nabízí zájezdy německých kanceláří. Na pódium jsme si pozvali Václava Uhra, Jiřího Pikrta a Simonu Mikovou, kteří účastníky naladili na letní dovolenou a prozradili, jak to v této cestovní agentuře funguje.

Všechno začalo soustředěním na Mallorce

Václav Uher, zakladatel společnosti NaCesty.cz, se k podnikání se zájezdy dostal od truhlařiny náhodou. „Hrozně se mi líbilo na Mallorce, kde jsem byl na soustředění na kole. Měl jsem tehdy levné letenky z Německa a následně jsem zapřemýšlel, kdo by mi je mohl prodávat a kdo by mi dal provizi. S manželkou jsme nastudovali zákony a získali franšízu,“ popisuje své začátky Uher a dodává: „Kancelář nám půjčil kamarád, v komunikaci pomáhaly asistentky. Tlumočníky jsme měli i na veletrzích. Bylo to hlavně o výdrži, jelikož tržby byly super.“

Výhodou je, že prostředník v podobě agentury vůbec nemusí smlouvat o cenách. „Cenu určuje výrobce, proto je vždy všude stejná, a to jak přímo u cestovní kanceláře, tak u nás jakožto agentury,“ říká Uher. Nevýhodou je, že provize agentuře náleží až ve chvíli, kdy klient odjíždí. Je to z toho důvodu, že do odjezdu ji klient ještě může měnit. Může například přidat dalšího cestujícího nebo ji stornovat. To má vliv na výslednou cenu, ze které se provize počítá.

Sezónnosti se bát nemusíme

V cestovním ruchu je sezónnost velmi běžná. „Šíří nabídky máme pokryto všechno - na jaře, podzim a v zimě především exotické zájezdy, v létě pak klasicky středomoří“ vysvětluje Pikrt. Vliv na cestovní ruch má však v podstatě úplně všechno – od politické či ekonomické situace přes stávky až po výbuch sopky. „Business je v tomto ohledu velmi složitý a je potřeba být v marketingové komunikaci nebezpečných destinací velmi opatrný,“ říká Pikrt.

Oproti pořadatelům, kteří jsou závislí na jedné destinaci nebo jim jedna destinace tvoří velké procentu obratu, má agentura velkou výhodu v šíři své nabídky. „Když dojde k nějaké politické situaci, která má na cestování negativní vliv, necháváme to na pořadatelích. Sami zájezdy pozastaví. Nepustili by lidi někam, kde se například válčí. Pokud se přesáhne nějaký stupeň nebezpečí, prodávat se zkrátka přestane, ale rozhodují o tom cestovky. My fungujeme pouze jako oboustranný komunikátor,“ tvrdí Uher.

Vrací se nám až 60 % zákazníků

Meziročně roste NaCesty.cz zhruba o 20 %. Své dlouhodobé ambice však vidí v něčem jiném. „Naším cílem je hlavně spokojenost klienta a podíl nákladů na obratu,“ říká Pikrt a dodává: „Nechceme být vidět víc než konkurence, místo marketingu tedy víc investujeme do vývoje.“ U zákaznické péče kladou NaCesty.cz velký důraz na předodletový servis. „Cesta našeho zákazníka je dlouhá – začíná u nabídky, nalezení nejlepšího produktu a zajištění veškerých informací. Když se zájezd blíží, vše mu ještě připomínáme. Například, jak se připravit na letiště nebo o kolik hodin dřív se dostavit. Děláme zkrátka všechno pro to, aby let nezmeškal a vše proběhlo hladce,“ popisuje Miková.

NaCesty.cz zároveň nabízí různé asistenční služby. „Klienti nám z destinace zavolají a my to za ně vyřídíme. Stane se například, že čekají u zavazadel a bojí se, aby neujel autobus. Je to fajn opora, která vychází z vlastních zkušeností – sami jsme si to všichni zažili,“ doplňuje Uher. Díky těmto službám si zájezd znovu objedná až 60 % zákazníků. Průměrná objednávka přitom činí 2 100 EUR.

Díky agilnímu vývoji víme, co bude kdy hotovo

Veškeré změny na webu se v NaCesty.cz dějí průběžně. „Máme myšlenku a víme, jak má dopadnout. Když není myšlenka, sepíšu ticket, který představím týmu programátorů,“ vysvětluje Uher a pokračuje: „Dohodneme se, jak to rozdělíme na menší kousky a menší úkoly, jeden úkol by neměl být na delší dobu než dva týdny.“ NaCesty.cz využívají tisíc programátorských hodin měsíčně. Ke každé věci, která se naprogramuje, se rovnou vytváří i monitoring. „Díky agilnímu vývoji vím, co kdy bude hotovo. Mám tento systém rád – naplánujete si práci na dny a všichni dělají vše pro to, aby doběhli na požadovanou metu,“ uzavírá Uher.

Po moderované diskuzi se účastníci přesunuli na terasu lodi, kde probíhalo grilování při poslechu příjemné hudby.

Doprovodný program:

  • oXyShop: Na úvod Eshopisty představila Eliška Flasarová fungování oXyShopu ve své prezentaci „S oXyShopem NaCestách“.

  • Sklik: David Velechovský vystoupil na téma „Kupujeme dovolenou na mobilu“.

  • LaBotella: Proběhla také ochutnávka exkluzivních vín ze Španělska a Itálie.

KOMENTÁŘE

K reportáži není zatím žádný komentář.

VLOŽIT NOVÝ KOMENTÁŘ

PARTNEŘI PROJEKTU

Všem ESHOPISTŮM přejeme

Klidné svátky a šťastný Nový rok 2018!

MINULÉ ROČNÍKY V ČÍSLECH
40
SPÍKRŮ
70
TISÍC ZHLÉDNUTÍ
VIDEÍ
2500
NÁVŠTĚVNÍKŮ
150
ZMÍNEK V MÉDIÍCH
Organizátor
logo Acomware
ACOMWARE s. r. o.
www.acomware.cz
Budějovická 778/3
140 00 Praha 4

COPYRIGHT 2017 ESHOPISTA.CZ VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA