REPORTÁŽ: ESHOPISTA ACADEMY – JAK ZEFEKTIVNIT KAMPANĚ V SKLIK

Druhý workshop série kurzů Eshopista Academy přinesl pokročilejší tipy k nastavení kampaní v Skliku. Na co byste si měli dát pozor? Vybrali jsme nejdůležitější poznatky.

Oddělujte vyhledávací kampaně od obsahových

Jan Slezák (Seznam.cz) v první části kurzu upozornil na nejčastější chyby inzerentů. „Často se u menších klientů stávalo, že vyšel článek, který se sice týkal jejich podnikání, ale utratil jim celý rozpočet na týden, někdy dokonce i na měsíc“, upozorňoval na důležitost rozlišování vyhledávacích a obsahových kampaní. Mezi další časté chyby patří například absence Sklik odkazů, které zvětšují inzertní plochu, což dělá inzerát zajímavějším, nebo také absence propojení s Firmy.cz. „Velikost inzerátu i náhledu na top pozici pomáhá zvýšit i CTR a zlevnit inzerci,“ doporučuje Slezák. 

Rozlišujte, na koho cílíte

Zásah Skliku tvoří na českém internetu až 95 %. „Je tedy možné významně rozšířit zásah vašich kampaní, vyvolat poptávku po svých produktech nebo posílit značku,“ informuje Slezák. Do obsahové sítě Skliku patří celkově asi 5 000 webů. Proto je potřeba promyslet, podle čeho budete na své zákazníky cílit. Cílení na umístění často není využíváno. Další možností je cílení na zájmy. „Pokud sledujete chování uživatelů a víte, že se určitý počet zajímá např. o automobily a motosport, často navštěvují stránku s touto tématikou, zobrazíte pak inzerát kdekoliv, kde tomu odpovídá,“ radí Slezák.

Optimalizujte obsahovou síť

Je důležité mít atraktivní inzerát - nebojte se být kreativní, lidé ze zkušenosti hodně reagují  na slevy a na ceny. Z publika vylučte ty, kteří na vašich stránkách už byli – spadají do retargetingu. „Doporučuji dávat pozor na nižší než první pozici – v obsahu je mnoho ploch pouze s jedním inzerátem – například iDnes.cz,“ upozorňuje Slezák. Novým způsobem, jak oslovit potenciální zákazníky v Skliku, je dynamický retargeting.

TIP: Přečtěte si o dynamickém retargetingu podrobněji na Sklik blogu.

Produktové inzeráty jsou – díky svému propojení se Zboží.cz - skvělým způsobem, jak upoutat pozornost. Mohou za to obrázky, které se na pravé straně zobrazí. Čím více je produkt specifický, tím větší je pravděpodobnost, že ho lidé koupí.

TIP: Pokud chcete z produktových inzerátů vytěžit maximum, přečtěte si tento článek.

Očekávané novinky

Poslední část kurzu byla věnována novinkám, které Sklik připravuje. Již brzy bude možná editace skupin produktů, což lze nyní upřesnit vyloučením seznamů na úrovni sestavy.  Dále přibydou šablony inzerátů a „chytřejší“ bude také zobrazování produktů.

KOMENTÁŘE

K reportáži není zatím žádný komentář.

VLOŽIT NOVÝ KOMENTÁŘ

PARTNEŘI PROJEKTU

  19. října, ROYAL, Vinohradská 48, Praha 2

Velká diskuse nábytkářů: Kdo vyhraje na internetu?

cena 890 Kč bez DPH

MINULÉ ROČNÍKY V ČÍSLECH
40
SPÍKRŮ
70
TISÍC ZHLÉDNUTÍ
VIDEÍ
2500
NÁVŠTĚVNÍKŮ
150
ZMÍNEK V MÉDIÍCH
Organizátor
logo Acomware
ACOMWARE s. r. o.
www.acomware.cz
Budějovická 778/3
140 00 Praha 4

COPYRIGHT 2017 ESHOPISTA.CZ VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA