REPORTÁŽ: ALZA.CZ NA MARKETING FESTIVALU

Na doposud největšího Eshopistu do Ostravy dojel i nejúspěšnější český e-shop Alza.cz. Přestože Karel Kučera a Ondřej Bělský nechtěli prozradit konkrétní data, rozhodně padlo několik zajímavých myšlenek. Které byly ty nejlepší?

Psychologie versus marketing

Marketing se stále více opírá o psychologická data. I proto se Alza snaží, aby byla u zákazníků prvním obchodníkem, na kterého si při potřebě nákupu vzpomenou. „V psychologii bylo zjištěno, že pokud je vaše značka první, na kterou si zákazník při zmínce segmentu vzpomene, je vnímána jako etalon. Všechno funguje na bázi biologických procesů. V mozku se zaktivují jiné části, než když zazní název jakékoliv další značky,“ dělí se o poznatek Karel Kučera. Důležité je také „obalit“ produkt brandem. „Ve chvíli, kdy vám na otázku, kde byl produkt zakoupen, člověk odpoví, že na internetu, děláte něco špatně,“ říká Kučera. Brand zkrátka musí být slyšet a je třeba překřičet ostatní etablované firmy.

Jednička na trhu

Zákazníci Alze věří, což se projevuje téměř 300 tisíci návštěvami a více než 10 tisíci objednávkami za den. „Proč si myslíme, že je Alza super? Kdybych to měl shrnout, tak je Alza výborná laboratoř s rozsáhlým portfoliem služeb, které neustále obměňujeme, přichází spousta inovací, které využíváme v našem komplexním marketingu,“ popisuje Kučera. Více než do kampaní se snaží Alza svoje vize implementovat na webu – aby se tam uživatel cítil dobře a aby mu byly dané segmenty blíž.

Snahou Alzy není mít zákazníky loajální, ale spokojené. „Věrného zákazníka bych definoval jako člověka, kterého permanentně štvu, ale i přesto se ke mně vrací. Chci mít proto lidi, kteří se ke mně vrací proto, že se jim u mě líbí – tedy spokojené zákazníky,“ upozorňuje na rozdíl Kučera.

Více fotografií naleznete na našem Facebookovém profilu a Flickru

Alzák je nejspolehlivější rošťák

Zelená kreatura Alzák je součástí Alzy od samého počátku. „Několikrát jsme zaslechli námět od novinářů, kdy přijde čas, že ho dáme bokem, ale to zkrátka nejde. Alzák je nedílnou součástí brandu,“ vysvětluje Bělský. Alzák by měl působit jako nejspolehlivější rošťák, který neustále zlobí, nosí poznámky za to, že něco provedl, ale přesto má jedničky.

Kromě České republiky pronikla Alza na slovenský, maďarský, německý nebo nově dokonce anglický trh. „Při expanzi do zemí Evropské unie to děláme podobně, neměli bychom bez Alzáka na čem stavět. Když vletíme do televize a necháme ho zařvat, dostane se do povědomí stejně jako u nás,“ dodává Kučera. Kampaně běží v Česku po celý rok, vypínají se v podstatě jen na Vánoce. 

Remarketing neděláme, člověk u nás nakoupí i tak

Poslední část byla věnována rozpočtům a marketingovým strategiím. Rozpočty se v Alze na rozdíl od většiny e-shopů netvoří na celý rok, ale spíše kampaň od kampaně. „Nedá se to naplánovat dlouhodobě, na začátku roku nevíte, jak se trh v e-commerce vyvine, aby bylo možné zafixovat Vánoce,“ vysvětluje Kučera.

Poslední část byla věnována rozpočtům a marketingovým strategiím. Rozpočty se v Alze na rozdíl od většiny e-shopů netvoří na celý rok, ale spíše kampaň od kampaně. „Nedá se to naplánovat dlouhodobě, na začátku roku nevíte, jak se trh v e-commerce vyvine, aby bylo možné zafixovat Vánoce,“ vysvětluje Kučera.

Doprovodný program

  • Sklik – David Velechovský představil dynamický retargeting
  • Cushman & Wakefield – Vít Zdráhal a Laurant Jechoux vystoupili s případovou studií o Sportisimo

Více fotografií naleznete na našem Facebookovém profilu a Flickru

KOMENTÁŘE

K reportáži není zatím žádný komentář.

VLOŽIT NOVÝ KOMENTÁŘ

PARTNEŘI PROJEKTU

  19. října, ROYAL, Vinohradská 48, Praha 2

Velká diskuse nábytkářů: Kdo vyhraje na internetu?

cena 890 Kč bez DPH

MINULÉ ROČNÍKY V ČÍSLECH
40
SPÍKRŮ
70
TISÍC ZHLÉDNUTÍ
VIDEÍ
2500
NÁVŠTĚVNÍKŮ
150
ZMÍNEK V MÉDIÍCH
Organizátor
logo Acomware
ACOMWARE s. r. o.
www.acomware.cz
Budějovická 778/3
140 00 Praha 4

COPYRIGHT 2017 ESHOPISTA.CZ VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA